Personvernerklæring for aScan AS

I aScan er vi opptatt av å beskytte og respektere personvernet ditt i samsvar med EUs personvernforordning (2016/679) av 27. april 2016 (General Data Protection Regulation, GDPR). Denne personvernerklæringen forklarer når og hvorfor vi samler inn personopplysninger, hvordan vi bruker dem, under hvilke omstendigheter vi kan videreformidle dem til andre, og hvordan vi ivaretar opplysningenes sikkerhet. Personvernerklæringen gjelder bruken av produktene våre og aktiviteter knyttet til salg, markedsføring og effektuering av kundeavtaler.


Hvilke opplysninger samler vi inn?

Vi lagrer informasjon om navn, e-post, telefonnummer, stilling.

Grunnen til at vi lagerer denne informasjonen er for at vi skal ha mulighet til å identifisere deg i våre systemer ved f.eks. innlogging eller henvendelser til vårt kundesenter.

Vi holder også oversikt over aktiviteter som skjer ifbm håndtering av bestillinger, varemottak, endringer og slettinger av objekter i Aktiv Forsyning.


Behandlingsansvarlig

aScan AS er behandlingsansvarlig for dine personopplysninger. Vi har kontinuerlig revisjon av rutiner og systemer som skal sikre at dine data ivaretas på en trygg og god måte.


Deling av opplysninger med tredjepart

Vi deler ingen informasjon med andre parter uten ditt samtykke med unntak av det som er nevnt under:

  • Tredjeparts tjenesteleverandør som jobber på våre vegne

    Vi kan sende enkelte opplysninger til en tredjepartsleverandør som hjelper oss med å levere tjenester til deg på våre vegne. Eksempler på dette kan være spørreundersøkelser, intervjuer/rekrutering, distributører og transportører.

  • Tredjeparts produktleverandører vi samarbeider med

    Vi har flere tredjepartsleverandører vi jobber sammen med for å sikre deg et godt og tilgjengelig produkt. Eksempel på dette er at vi har installert Aktiv Forsyning på Amazon Web Services (AWS). Dette for å sikre en stabil drift og at løsningen er oppe 24/7/365.

    Videre har vi også leverandører som holder backup av data for oss, samt regnskapsbyrå som tar seg av fakturering på vegne av oss.

    For en uttømmende liste over de underleverandørene som har data om deg, vennligst ta kontakt med oss direkte.


Hvordan innhenter vi informasjon om deg?

I salgsøyemed henter vi informasjon om deg fra websider eller andre offentlig tilgjengelige medier. Dette brukes utelukkende til å kontakte deg for å kunne få presentere vår løsning.

Videre innhenter vi informasjon om deg for å sikre tilgang til Aktiv Forsyning. Dette gjøres ifbm oppstartprosjektene som kjøres og informasjon som gjøres tilgjengelig til oss via disse prosjektene og kontaktpersoner hos våre kunder.

Det hentes også inn informasjon som er offentlig tilgjengelig via register som Brønnøysundregistrene mm.


Behandlingsgrunnlag

Vi lagrer og behandler ingen data, med mindre vi har et grunnlag med hjemmel i lovverket for å gjøre det.

For brukere av Aktiv Forsyning, lager vi navn, epost og i enkelte tilfeller telefonnummer. Dette gjør vi da vi har et avtalegrunnlag mellom oss som leverandør og deg som kunde. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6 (b).

Informasjon om fakturering benyttes for å oppfylle krav i bokføringsloven. Grunnlaget for denne behandlingen er personvernforordningens artikkel Art 6(c) (GDPR).


Formålet med behandlingen

Hensikten med innhenting og bruk av data er forskjellig avhengig av hvilken relasjon vi som selskap har til deg.

Noen eksempler er som følger:

  • Vi behandler opplysninger om deg for å kunne gjennomføre våre forpliktelser etter inngått avtale med deg eller firmaet du jobber for.
  • Vi benytter informasjonen til å kunne gi deg informasjon relatert til Aktiv Forsyning. Dette kan være oppdateringer av programvare, observasjoner av feil eller andre relaterte henvendelser.
  • Opplysninger relatert til fakturering vil også være relevant å behandle.
  • For innlogging til Aktiv Forsyning benyttes e-postadresser. For å kunne identiisere deg, samt sikre at uvdedkommende ikke har adgang, vil vi da lagre din e-post adresse.

Sletting av personopplysninger

Opplysninger om deg som bruker vil ligge i våre systemer inntil avtale med selskapet du jobber for går ut, eller du slutter i selskapet.

Dersom dine opplysninger er lagret ifbm med fakturering, vil vi etter bokføringsloven beholde informasjonen i 5 år.

Dersom informasjon om deg ligger i våre systemer som følge av at vi har tatt kontakt med deg ang. presentasjon av Aktiv Forsyning eller andre markedsrelaterte henvendelser, vil informasjonen slettes så fort vår kontakt med deg opphører, eller at du ber om at dine opplysninger blir slettet.


Informasjonssikkerhet

Alt av informasjon relatert til deg og våre ansatte er sikret både ved fysiske og tekniske tiltak. Permer med informasjon på papir er låst inne i skap samt at alt av digital informasjon er beskyttet av kryptering,sertifikater og passord.

Vi har også løsningene i skyen hos aktører som tar sikkerhet på høyeste alvor. Det er kun autorisert personell som har adgang til maskinrom samt at taushetserklæringer er signert av samtlige ansatte.


Rettigheter for den registrerte

Vi behandler dine personopplysninger i henhold til personvernforordningen. Du vil i den forbindelse kunne kreve innsyn i og flytting av egne personopplysninger, samt kreve retting eller sletting.

I de systemene vi har anledning til det, vil vi kunne gi de direkte innsyn. I andre systemer vil vi kunne overføre data ved å hente ut fra systemet, alternativt ta en skjermdump og oversende til deg.

Det kan klages til Datatilsynet på behandling i strid med reglene.


Kontaktinformasjon

For spørsmål eller ved behov for utdypende informasjon, vennligst ta kontakt med oss enten pr. post, e-post eller telefon:

aScan AS
Leangbukta 30A
1392 Vettre
(+47) 905 87 127
support@ascan.no

Alternativt:
Bjørn Gregersen
bjorn.gregersen@ascan.no
(+47) 926 10 225


Consent to the use of cookies.

For our website to function properly we use cookies. To obtain your valid consent for the use and storage of cookies in the browser you use to access our website and to properly document this we use a consent management platform: CookieFirst. This technology is provided by Digital Data Solutions BV, Plantage Middenlaan 42a, 1018 DH, Amsterdam, The Netherlands. Website: https://cookiefirst.com referred to as CookieFirst.

When you access our website, a connection is established with CookieFirst’s server to give us the possibility to obtain valid consent from you to the use of certain cookies. CookieFirst then stores a cookie in your browser in order to be able to activate only those cookies to which you have consented and to properly document this. The data processed is stored until the predefined storage period expires or you request to delete the data. Certain mandatory legal storage periods may apply notwithstanding the aforementioned.

CookieFirst is used to obtain the legally required consent for the use of cookies. The legal basis for this is article 6(1)(c) of the General Data Protection Regulation (GDPR).

Data processing agreement

We have concluded a data processing agreement with CookieFirst. This is a contract required by data protection law, which ensures that data of our website visitors is only processed in accordance with our instructions and in compliance with the GDPR.

Server log files

Our website and CookieFirst automatically collect and store information in so-called server log files, which your browser automatically transmits to us. The following data is collected:

  • Your consent status or the withdrawal of consent
  • Your anonymised IP address
  • Information about your Browser
  • Information about your Device
  • The date and time you have visited our website
  • The webpage url where you saved or updated your consent preferences
  • The approximate location of the user that saved their consent preference
  • A universally unique identifier (UUID) of the website visitor that clicked the cookie banner
This cookie table has been created and updated by the Cookie Consent | CookieFirst.